- Anasayfa
- İstanbul Pendik İlkokulu ve Ortaokulu
- Dersimizi Rahmi Koç Müzesi’nde Yaptık!!!
Dersimizi Rahmi Koç Müzesi’nde Yaptık!!!
5. ve 6. Sınıflarla yapılan Rahmi Koç Müzesi gezimizde Matematik Atölyesine ve Enerji Atölyesine gittik. Matematik Atölyesinde hazırlanan deney masalarında çocuklar ve öğretmenler bir arada oyunlar oynayabildik, renkli ve eğlenceli cisimlere dokunarak keyifle deney yapabildik. Çocuklar, bu deneylerle;
- Mimar Sinan’ın köprülerinin sırrını çözebiliyor,
- Leonardo da Vinci’nin Haliç için tasarladığı köprünün detaylarını görerek kendi köprülerini inşa edebiliyorlar,
- Sihirli aynalarda oluşan görüntülerin aynaların arasındaki açılarla ilgisi olduğunu keşfediyor,
- Sonsuz görüntünün ardındaki sebepleri araştırıyor,
- Göz yanılsamasının ne olduğunu deneyerek öğrenebiliyor,
- Kuş bakışı şehirlerarası yolculuk yapıyor,
- Tekerleğin sadece yuvarlak olamayacağını görüyor,
- Dünya nüfusunun kıtalar arası artışını karşılaştırıyor,
- Fonksiyonu-grafikleri oynayarak anlamaya çalışıyor,
- Örüntünün ne olduğunu bir yap-bozla öğreniyor,
- Olasılığın ne olduğunu bir beste yaparak öğreniyor,
- Çeşitli geometrik cisimleri bir araya getirerek istenen bütünü oluşturmanın ve başarmanın zevkini yaşıyor,
- Dev sabun köpüğüne kendilerini hapsedip Plato kanunları hakkında bilgi sahibi olabiliyor,
- Pisagor Teoreminin ispatını deneyerek öğreniyor,
- Koni, Elips, Paraloid, Doğru şekillerinin ne olduğunu bir koni içerisine konulmuş sıvıyı döndürerek keşfediyor,
- Farklı boyutlarda Dişli Çarkları bir araya getirip doğru bir şekilde dönemsini sağlayarak basit makinelerin temelini, işleyiş biçimlerini öğreniyor,
- Ördekleri sayarak, toplayarak, çıkararak, dört işlemi anlıyor,
- Aynaya bakıp eksik şekilleri tamamlayarak simetri oluşturuyor, matematiğin eğlenceli yönüyle tanışıyor,
- Bir pileksi içine yerleştirilmiş sıvıyı döndürerek parabolü öğreniyor.
· Daha sonra müzenin içini gezdikten sonra Enerji Atölyesine geçtik.
Enerji Atölyesi ile
- Enerjinin ne olduğundan yola çıkıp Yenilenebilir ve Yenilenemez Enerji Kaynaklarının bilgilerini video, bilgi panoları, harita, şema üzerinden öğrenme şansı yakalayabilecek,
- Elde edilen enerji kaynaklarını israf etmemeleri gerektiğini,
- Dünya nüfusu arttıkça enerji gereksiniminin arttığını ve bunun sonucu olarak güneş, rüzgâr, su gibi tükenmeyen, yani Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının kullanılmasına yönelik çalışmalar yapılması gerektiğini,
- Fosil yakıtlar olarak adlandırabileceğimiz kömür, ham petrol, doğalgaz gibi yakıtların dünyada birincil enerji tüketiminde ilk sırayı aldıklarını,
- Fosilin ne demek olduğu, fosil yakıtların nasıl oluştuğunu,
- Ham petrolün oluşumunu, rafineri maketindeki canlandırma üzerinden ham petrolün nasıl damıtıldığını, ham petrolün günlük hayatımızda nerelerde kullanıldığını,
- Enerji kaynaklarımızı neden israf etmememiz gerektiğini,
- Dünyamızı nasıl daha yaşanabilir hale getirebileceğimizi,
- Yenilenebilir Enerji kaynaklarına neden yönelmemiz gerektiğini Türkiye ve dünyadaki birincil enerji tüketimlerini karşılaştırarak eğitim uzmanlarımız eşliğinde, öğrencilerimiz birebir deneyerek ve uygulayarak öğrenebilirler. Atölye eğitimi sonrası yapılan etkinlik ile öğrendikleri bilgileri kullanarak kendi enerji dünyalarını yaratabilirler.